نوشته شده توسط : alizadeh

علی پروین در بازدیدش از سابق ترین تولیدکننده کفش در ایران، خاطرات جالبی گفته است . وی از شناخت اش با این کفش ها گفته:«یک دوران مؤسس کفش ملّی که روحشان شاد، یک ویلا در لواسان ساختند و با اتوبوس طفل های محصل را از مدرسه های مختلف به آنجا می بردند تا نوباوه ها تفریح کنند، هر یک‌سری آن ویلا در حال حاضر به یک ساختمان کلنگی تبدیل گردیده است، امّا هر وقت آن ویلا را می بینم یاد ایشان می افتم . این قضیه را گفتم که بدانید از خیلی سال پیش کفش ملّی را می شناسم . از طرفی اصلاً نمی دانستم آقای صالحی مدیر برهان این گروه شده است، هنگامی متوجه شدم، آمدم تا او را ببینم البته آقای صالحی دوست و رفیق یک سری ساله اینجانب است، او رئیس چیره و عمل بلدی هست .»

علی پروین زمانی متوجه شد پزشک اسلامیان سر کردگی صندوق بازنشستگی مرزو بوم را عهده دار میباشد و تیم صنعتی هم یک عدد از تحت مجموعه های این صندوق است، ادامه داد:« واقعاً شخصیت آقای اسلامیان را دوست دارم . وی از مدیران فراوان حاذق و برنده می‌باشد که برد های او در فوتبال را هنوز از یاد نبرده ایم . تا وقتی که وی در سپاهان اصفهان مسئولیت داشت، این مجموعه قهرمان لیگ برتر میشد، او در فوتبال اصفهان و چه بسا کرمان دگرگون سازی بسیاری ساخت کرد . در حال حاضر هم که از فدراسیون فوتبال حمایتهای اکثری می کند .به هر هم اکنون اسلامیان مدیریت بزرگی هست و امیدوارم هر کجا است، چیره باشد . اما تفکر نکنید، شرایط فعلی که آمده ام اینجا این حرفها را می زنم، نه خیر، من ایشان را از زمانی که سپاهان بودند، می شناسم و همانگونه که گفتم شخصیت وی را دوست دارم .»

 

او درباره قدمت کفش ملّی گفت:« حدود ۶۰ سال هست این نشان را می شناسم . یک‌سری سال پیش کفش ملّی کارخانه ای در ناحیه مهرآباد تهران داشت که شرایط کنونی شنیدم، مدّت ها پیش تعطیل شده می‌باشد .در صورتیکه پشتیبانی ها از کفش ملّی به خوبی انجام می گرفت، حتماّ آن کارخانه با آن پیشینه هنوز فعال بود .سر مربی سابق مجموعه ملّی و پرسپولیس اضافه کرد:« حال که قصد دارند، تولید را راز وسامان بدهند، کاش کاری نمایند این کفش های ملّی آنقدر با کیفیت باشد که همگی مردم ازآن استعمال نمایند . کفشهای ما در صورتیکه کمی با وسواس و اعتنا بیشتری تولید شود، دیگر کسی حاضر نمی باشد به دنبال خرید کفش ایتالیایی برود تا ناچار باشد، ۲ یا این که احتمالا هم ۳ میلیون تومان بابت آن هزینه نماید . مطمئنم تمامی کفش‌های ایجاد خودمان را مصرف خواهند کرد .»پروین
در جواب به این سئوال که آیا از تولید ها و محصول ها داخلی خصوصاً کفش استعمال می نماید یا این که خیر، پاسخ گفت:«من عمده مواقع از تولیدها داخلی استعمال می کنم، کفش‌های تولید درون هم به پا می کنم، منتها محمد پروین دائم برای ما کفش‌های فرنگی می خرد ( می خندد ) کت و شلوار خارجی برای اینجانب می آورد ( مجدد می خندد )»



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alizadeh

مدیریت
اتحادیه کفاشان تبریز از مقدمه اقدامات اول برای تصویب جهانی کفش تبریز خبر داد و گفت: بزرگ‌ترین همایش صنعت کفش تبریز ۲۰۱۸ با حضور اعضای ۵۶ مرزو بوم اسلامی در راستای تصویب جهانی کفش تبریز برگزار می شود
به گزارش افکارنیوز، علیرضا جباریان‌فام امشب در نخستین نشست تخصصی کمیته « تبریز ۲۰۱۸ صنعت کفش تبریز» اظهار داشت: تبریز ۲۰۱۸، فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های صنعت چرم و کفش تبریز هست .

 


او با اشاره به تاریخچه شهر تبریز و قدمت صنعت کفش این شهر، تبریز ۲۰۱۸ را فرصتی برای معرفی توانمندیها و پتانسیل‌های صنعت کفش بیان کرد و گفت: برند چرم و کفش تبریز خیر تنها در جمهوری اسلامی ایران بلکه در جهان شناخته شده می باشد و بر همین مبنا در برنامه‌های ویژه «تبریز ۲۰۱۸ » صنعت چرم و کفش جایگاه ویژه‌ای به خویش دارد .

مدیر اتحادیه کفاشان تبریز بیش تر کرد: با توجه به اینکه کفش تبریز به تیتر یک عدد از نمادها و به نوعی سوغات تبریز محسوب می‌شود، متاسفانه کارهای فرهنگی برای معرفی بخش اعظم آن نشده و تهیدست معرفی و شناسایی عمده هستیم که « تبریز ۲۰۱۸» فرصتی مطلوب برای شناسایی و معرفی توانمندی‌های استادکاران برنده دست تبریزی می‌باشد تا هنر اصیل خود را به جهانیان نشان داده و اثبات کنند که تبریز پایتخت کفش مملکت و دنیا می‌باشد .

 

این مسؤول از شروع اقدامات نخستین برای ثبت جهانی کفش تبریز خبر بخشید و متذکر شد: اقدامات اول در این خصوص شروع شده و ان‌شاالله « تبریز ۲۰۱۸ » ما را در رسیدن به این هدف امداد اکثری و شایانی خواهد کرد تا بتوانیم این صنعت را به جهان بشناسانیم و به رده حقیقی خودمان در این صنعت برسیم .

بزرگ‌ترین
همایش تبریز ۲۰۱۸ صنعت کفش تبریز برای ثبت جهانی این صنعت برگزار می شود
وحید نامی مسئول کمیته صنعت کفش تبریز ۲۰۱۸ نیز در این جلوس کرد با ابلاغ اینکه، تعیین تبریز به تیتر پایتخت کشورهای اسلامی فرصتی بی‌نظیر برای استان و میهن می باشد گفت: صنعت توریسم سهم بسزایی در گسترش و ترقی اقتصادی مرزوبوم داراست و این گزینش برای معرفی پتانسیل‌های توریسم استان نقش با اهمیت خواهد داشت .



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alizadeh

سو‌مین نمایشگاه دربین المللی کیف، کفش، چرم و صنعت های وابسته با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و علی فاضلی رییس اتاق صنف‌ها کشور‌ایران در محل مستمر نمایشگاه های فی مابین المللی تهران بهره‌برداری شد .

به گزارش مقر اطلاع رسانی اتاق صنفها ایران، فاضلی از تالار های ٨ و ٩ این نمایشگاه دیدن کرد و در بازدید از غرفه های کیف، کفش و همچنین صنعت های دارای ربط با تولیدکنندگان داخلی به خاطرنشان کرد و گو پرداخت و در جریان مشکل‌ها و بحران های کار آنان قرار گرفت .

سومین نمایشگاه بین‌المللی کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته که امروز(سه شنبه) آغاز به عمل کرد، تا جمعه ۱۹ آذر در محل همیشگی نمایشگاه‌ های بین‌المللی تهران از ساعت ۹ تا ۵ بعد از ظهر برپاست .

این نمایشگاه در فضایی به وسعت بیش از ۱۱ هزار متر مربع با حضور ۲۲۰ کمپانی داخلی و ۸۰ کمپانی خارجی از کشورهای چین، ترکیه، ایتالیا و آلمان دایر شده است .

شرکت های داخلی و فرنگی حاضر در نمایشگاه محصول ها خود را در گروه‌های کالایی کفش و کیف، تولید ها چرمی، ماشین‌آلات متعلق و مواد اول سناریو نهاده اند .

انگیزه از برپایی این نمایشگاه آماده آوردن فناوری‌های روز کشورهای پیشرفته، شناخت با ماشین‌آلات جدید برای ساخت تولید ها چرمی کیف و کفش، ارتباط و تعامل اکثر با تولیدکنندگان داخلی و خارجی، آشنایی با محصولات نوین دارای ربط با صنعت کیف و کفش با حق تقدم شناساندن ظرفیت و توانمندی‌های شرکت‌های اهل ایران در ایجاد و ارایه متاع و خدمات نو است .

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در کناره این نمایشگاه به خبرنگاران گفت: در درحال حاضر حاضر سالانه حدود ۲۰۰ میلیون جفت کفش در سرزمین در ساخت می شود و مقدار صادرات کیف و کفش و صنعت های متعلق برابر با ۱۲۰ میلیون دلار میباشد .

او با بیان اینکه صنعت کیف و کفش نسبت به تعدادی سال قبلی متحول شده است، با اشاره به اشتغالزایی حدود ۱۲۰ هزار نفر در صنعت کیف و کفش افزود: برخی از این واحدها صنعتی و یک‌سری به چهره صنف‌ها تولیدی می باشند که هر ساله حدود ۲۰۰ میلیون جفت کفش در مرزو بوم ساخت می‌کنند .
حدود ۶۰ درصد این تولید ها را واحدهای صنعتی و ۴۰ درصد را صنف‌ها تولیدی تولید می کنند



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alizadeh

محل استقرار شرکت La Pinta در شهر استانبول ترکیه میباشد .با وجود این که این شرکت قبلا مراوداتی با شرکتهای اهل ایران خویش داشته ولی برای اولین بار بود که نمایندگانش به جمهوری اسلامی ایران مسافرت می کردند .آن ها معتقد بودند قدرت خرید مردم در جمهوری اسلامی ایران بر بر خلاف تصورشان،ضعیف است و توان خرید محصولات لوکس،با کیفیت و گران قیمت را ندارند .
به گزارش خبر نگار بین الملل وبسایت صنعت کفش- این کمپانی در سه روزه نخستین نمایشگاه پیروز به عقد قرارداد جدید نشده بودند و فقط حسن نمایشگاه برایشان دیدار مجدد با همیاران گذشته و شرکتهایی بود که در ترکیه با آن‌ها قرارداد امضا کرده بودند .نمایندگان این کمپانی از نظم و ترتیب مو جود در نمایشگاه مضاعف راضی بودند .این کمپانی تولیدکننده کفش به عنوان متاع نهاییست .
کمپانی Quanzhou Ying Run Machineryاز مرزوبوم چین ،که از قبل با یک عدد از شرکت های ایرانی در تهران همکاری داشته برای اولین بار در نمایشگاه شرکت کرده بود و تولیدکننده مواد نخستین ایجاد کفش،دستگاهها و اتومبیل آلات مربوط به ساخت کفش و قطعات یدکی این ماشین آلات می‌باشد .


به گزارش خبر نگار میان الملل وبسایت صنعت کفش -مسئولان این شرکت نظم و ترتیب نمایشگاه راضی بودند ولی غالب به عقد قرارداد با طرفهای اهل ایران نشده بودند والبته ازین امر شگفت‌زده هم نبودند .زیرا کمپانی خود را تولیدکننده تولیدها یگانه میدانستند که بالتبع برای همگی مراجعین جذاب نبوده .به نظر میرسد،وجود رقبای دیگر خویش در نمایشگاه را که تولیدات شبیه ایجاد می نمایند تا حدودی فعالیت آنان را ایراد کرده هست .
رییس اتحادیه سراجان گفت: اکثری از شرکت‎کنندگان ترجیح می‎دهند در مکان فعلی خود در نمایشگاه سال آینده غرفه داشته باشند به این ترتیب حتمی هست از امروز برای سالن‎های نمایشگاه آینده رای‎زنی و گفتگو شود تا تغییرات جغرافیایی حداقلی باشد .



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 دی 1397 | نظرات ()